Vyhľadávanie


Kontakt

OŠFK ŠARIŠSKÉ MICHAĽANY
Jarková 20, 082 22 Šarišské Michaľany
č.účtu:0503689305/0900
IČO: 37789791

predseda: Peter DUGAS 0907 928 544

tajomník: Attila MIKLOŠKO 0905 954 455

E-mail: osfksm@gmail.com

PREDSEZÓNY ROZHOVOR S TRÉNERMI ŽIAKOV - MICHALOM MARCINKOM A TIBOROM GUZÍKOM

10.08.2011 09:50

 

Kedy a kde si začínal s futbalom, v akých mužstvách si pôsobil, teraz pôsobíš, kto Ťa počas Tvojej futbalovej kariéry trénoval a na ktorých hráčov si najlepšie spomínaš ?

Som rodák zo Šarišských Michalian, s futbalom som začínal ako 10-ročný v roku 1988 v žiackom výbere, pokračoval som cez mladší, starší dorast. V týchto mládežníckych kategóriách ma trénovali tréneri, u žiakov Jozef Heredoš, Jozef Spišak u dorastencov Vincent Tumidalský, Pavol Nižník a Anton Spišák.

Po ukončení dorasteneckej kariéry som nastúpil na základnú vojenskú službu, ako 18-ročný, počas nej som hral za Uzovce v 1.triede. Po vojne som vrátil naspäť do Šarišských Michalian, tu som hrával rok IV.ligu. Aj napriek nie veľmi dobrej vtedajšej situácii v klube som tu ešte do roku 2006 hrával V.ligu. Odskočil som si ešte aj na ročné hosťovanie do Šarišských Dravec, kde som tiež odohral jednu celú sezónu. Bolo to aj preto, že mi tam ponúkli zamestnanie. Viac menej ako 25-ročný aj kvôli zranenému kolenu som kariéru ukončil a odišiel som na štyri roky za prácou do zahraničia .

Ako 31-ročný som sa vrátil do futbalového kolotoča a dve sezóny som strávil v Uzovciach, kde som hrával V.ligu. Teraz som momentálne na polročnom hosťovaní v Širokom, kde mi sľúbili zamestnanie. Rád spomínam na zápasy v spoločnom drese v mládežníckych mužstvách s michalianskými rodákmi, ktorí boli úspešní aj v prvoligových mužstvách, Vladimíra Staša, Mariána Staša, Jána Heredoša, aj na zápasy v jednom výbere s mojím bratom Karolom.

S Tiborom Guzíkom budete trénovať naše futbalové nádeje aké ciele si kladiete počas Vášho pôsobenia pri žiackom výbere a aká je Vaša futbalovo-trénerská filozofia?

S Tiborom budeme viesť žiakov bez toho, aby bol určený hlavný tréner a jeho asistent, sme na rovnakej vlnovej dĺžke, rozumieme si futbalovo aj povahovo tak verím , že naša spolupráca bude veľmi dobrá. Tibor je tiež rodák zo Šarišských Michalian, hrával v mládežníckych kategóriách aj za mužstvo seniorov, neskôr prestúpil do Lipian, kde nastupoval v drese Odevy Lipany v II.lige a zahral si proti mužstvám, ktoré dnes účinkujú v I.lige ako Slovan Bratislava, Tatran Prešov...okrem toho okúsil aj poľský futbal v neďalekom Krosne. Momentálne je na hosťovaní v mužstve 2.triedy ObFZ, FK Široké.

V prvom rade by sme chceli chlapcov, zasvätiť do základov futbalovej abecedy, t.j. spracovanie a práca s loptou, vzájomná súhra, aby futbal mal aj hlavu aj pätu, uviesť ich do základov taktiky, aby pochopili podstatu tejto hry, o čom futbal vlastne je. Pekná je tréningová účasť, keď sa nám na tréningoch schádza 20-23 hráčov, cez prázdniny sme trénovali trikrát do týždňa.

Odohrali sme aj dva prípravné zápasy s Kojaticami 12:2 a so Širokým 6:3. Určite nemáme hlavu v oblakoch a nebažíme po nejakých ohromujúcich výsledkoch,

chceme aby to celé malo zmysel, aby naši zverenci postupovali do vyšších kategórií, mladšieho, staršieho dorastu a aby sme hrali to, čo sa najviac páči divákom a to je technická hra a ňou sa chceme prezentovať.

Našim cieľom je skončiť do 5.miesta, ale celý realizačný tím je plný očakávania načo vlastne máme a načo nie, uvidíme čo nám ukážu prvé zápasy, lebo v súťaží sú aj nováčikovia Veľký Šariš, Červenica pri Prešove a nevieme čo môžeme od súperov očakávať. Do každého zápasu pôjdeme však s cieľom vyhrať, ak aj prehráme nech vyhrá lepši, kvalitnejší . V tejto žiackej kategórii sú aj dosť veľké vekové rozdiely, hrajú chlapci 11-14 ročný, preto skôr v týchto meraniach síl rozhoduje fyzická vyspelosť ako technika, takže ak prehráme so súperom, ktorý bude zdatnejší nebudeme vešať hlavu.

Tvoji zverenci sú predpokladám, chlapci zo Šarišských Michalian a najbližšieho okolia?

Sú to všetci hráči zo Šarišských Michalian výnimku tvoria štyria chlapci z Ostrovan, ale chceme tu časom dotiahnuť aj nejakých chlapcov z neďalekých Medzian, ktorí prekročia výkonnostnú latku a tým aj nadviazať na časy, keď som hrával za žiakov ja a spomínam si na dobrú spoluprácu medzi klubmi z týchto obcí. Chcem podotknúť, že stále bolo pre nich výhodnejšie dostať sa do vyšších súťaži cez náš klub, ktorý má predsa len vyšší futbalový “cveng“. Sme predbežne dohodnutí na spolupráci s funkcionármi ako z Ostrovan aj z Medzian . Traja štyria najlepší hráči nášho výberu, budú podľa možností a vyžrebovania už naskakovať aj do mužstva mladšieho dorastu, ktoré je účastníkom III.ligu - VsFZ. Je to veľmi dobré, pretože tam naberú neoceniteľné skúsenosti, ktoré môžu využiť aj v našich majstrovských zápasoch

 

 

.

Vedúcim mužstva žiakov bude tak ako aj v minulej sezóne Rastislav Sabol, ktorý si úlohy mu zverené plnil dobre, tak sa na spoluprácu s ním tešíme.

Chcel by som sa tiež poďakovať výboru, ktorý nám vyšiel vo všetkom v ústrety a rovnako by som sa chcel vyjadriť veľkú vďaku nášmu sponzorovi, p.Galajdovi, ktorý zabezpečuje dopravu na zápasy a bohaté občerstvenie hráčov na našich zápasoch doma aj vonku.


webmaster: Attila Mikloško - https://osfksarisskemichalany.webnode.sk/